Pe măsură ce automobilele se transformă tot mai mult în dispozitive mobile inteligente, acestea vor fi capabile să ţină evidenţa traseelor şi să strângă informaţii despre apelurile şi mesajele text efectuate pe drum. Aceste vor fi informaţii valoroase pentru producători auto precum BMW, Volkswagen şi Daimler, relatează Bloomberg.
„În industria auto se vorbeşte despre descoperirea unei mine de aur. Dar nu este clar ce fel de date vor putea colecta şi utiliza producătorii auto”, a declarat Stephan Appt, partener la firma de avocatură Pinsent Masons în Munchen.
Brandurile germane de lux şi-au demonstrat interesul în colectarea de date printr-un acord de achiziţie colectivă a furnizorului de hărţi Here de la compania finlandeză Nokia, pentru 2,8 miliarde de euro.
Producătorii auto germani vor să strângă date despre clienţii lor chiar şi atunci când aceştia nu se află în circulaţie.
Mercedes-Benz, divizie a grupului Daimler, a creat un serviciu numit „Mercedes me” care să îi ofere acces la date despre vehicule, cum ar fi cât de plin este rezervorul. Serviciul oferă şi informaţii în timp real despre trafic şi aplicaţii pentru ştiri, găsirea unui loc de parcare şi informaţii despre zboruri.
Compania a precizat că informaţiile despre clienţi ar putea fi folosite pentru marketing. BMW şi Volkswagen au programe similare, iar reprezentanţii celor trei mari producători de automobile de lux au dat asigurări că păstrează datele în siguranţă, respectând reglementările în vigoare.
Autorităţile de reglementare sunt totuşi în alertă, în special în Europa, unde au existat deja controverse, legate de serviciul Street View al Google.
În Germania, autoritatea de reglementare şi asociaţia VDA a producătorilor auto discută şi urmează să publice o poziţie comună referitoare la confidenţialitatea datelor, cel mai devreme la jumătatea lunii septembrie. Discuţii similare au loc şi în Franţa.
În Statele Unite, Guvernul este îngrijorat în special în problema confidenţialităţii datelor din punctul de vedere al securităţii, cum ar fi protecţia faţă de incidente precum cel din iulie, când sistemul digital al unui Jeep a fost atacat de hackeri.
Circa 90% dintre noile vehicule din Europa de Vest vor fi dotate cu sisteme de transmitere şi recepţionare de date, până în 2020, comparativ cu circa o treime în 2016, potrivit estimărilor Hitachi.
Sursa: Mediafax